Készítsen weboldalt a CodeBlocks programról.
Ha ön például a "9a" osztályba jár saját könyvtárában a (ami alapesetben Windowson a "c:Documentums and Settingstanulo" Linuxon "/home/tanulo/") hozzon létre egy "9a" nevű könyvtárat, ha az még nem létezik. Ügyeljen arra, hogy a 9-es (az osztály szintje) és az "a" az osztály jele közzé ne kerüljön más karakter! A 9a könyvtárban hozzon létre egy "web" nevű könyvtárat.
A webkönyvtárban hozzon létre egy codeblocks nevű könyvtárat. A kiinduló állomány neve index.html lesz, hozza létre a codeblocks nevű könyvtárban.
Az index.html állomány a böngésző címsorában a "CodeBlocks" felirat jelenjen meg. A weboldalon legfelül egyes fejezet címmel középre igazítva a "CodeBlocks" szerepeljen. Az után a következő bekezdések szerepeljenek:
CodeBlocks
A CodeBlocks egy nyílt forráskódul C++ fejlesztői környezet. Úgy tervezték, hogy minél több felhasználói igény ki tudjon elégíteni, jól konfigurálható, és könnyen bővíthető legyen. Segítségével úgynevezett "Cross platformos" (többféle operációs rendszeren ugyanaz működik) fejlesztés. Könnyen írható és illeszthető hozzá újabb plugin. A wxWidget programozói könyvtárak integrálásával vizuális fejlesztésre is alkalmas. Az így megírt források fordíthatók több operációs rendszeren is.
A CodeBlocks jelenlegi stabil kiadása a következő operációs rendszereken érhetők el:
Ha ön például a "9a" osztályba jár saját könyvtárában a (ami alapesetben Windowson a "c:Documentums and Settingstanulo" Linuxon "/home/tanulo/") hozzon létre egy "9a" nevű könyvtárat, ha az még nem létezik. Ügyeljen arra, hogy a 9-es (az osztály szintje) és az "a" az osztály jele közzé ne kerüljön más karakter! A 9a könyvtárban hozzon létre egy "web" nevű könyvtárat.
A webkönyvtárban hozzon létre egy codeblocks nevű könyvtárat. A kiinduló állomány neve index.html lesz, hozza létre a codeblocks nevű könyvtárban.
Az index.html állomány a böngésző címsorában a "CodeBlocks" felirat jelenjen meg. A weboldalon legfelül egyes fejezet címmel középre igazítva a "CodeBlocks" szerepeljen. Az után a következő bekezdések szerepeljenek:
CodeBlocks
A CodeBlocks egy nyílt forráskódul C++ fejlesztői környezet. Úgy tervezték, hogy minél több felhasználói igény ki tudjon elégíteni, jól konfigurálható, és könnyen bővíthető legyen. Segítségével úgynevezett "Cross platformos" (többféle operációs rendszeren ugyanaz működik) fejlesztés. Könnyen írható és illeszthető hozzá újabb plugin. A wxWidget programozói könyvtárak integrálásával vizuális fejlesztésre is alkalmas. Az így megírt források fordíthatók több operációs rendszeren is.
A CodeBlocks jelenlegi stabil kiadása a következő operációs rendszereken érhetők el:
- Windows 2000 / XP / Vista
- Linux (Ubuntu & Debian, 32 & 64 bits)
- Mac OS X 10.4+
- Windows 2000 / XP / Vista
- Kérdés: Milyen fordítót képes használni a CodeBlocks?
- Válasz: A CodeBlocks úgy lett tervezve, hogy egyszerre több fordítót is tudjon használni.
o GNU GCC (MinGW/Cygwin) alapértelmezésként használt fordító- Kérdés: Milyen fordítót képes használni a CodeBlocks?
- Kérdés: Használhatok saját Makefile-t a CodeBlocksban?
- Válasz: Igen, a CodeBlocks rendszert így fejlesztették. A projekt beállításoknál be kell állítanod.
- Kérdés: Használhatok saját Makefile-t a CodeBlocksban?
- Kérdés: Hol találom a OpenGL, Ogre3D, SDL, QT, wxWidgets, stb. könyvtárakat.
- Válasz: Ezeket a programozói könyvtárakat nem tartalmazza a CodeBlocks, saját magadnak kell azt beszerezni és használhatóvá tenni.
- Kérdés: Hol találom a OpenGL, Ogre3D, SDL, QT, wxWidgets, stb. könyvtárakat.
További feladatok az index.html weblapon: A "CodeBlocks" címsort követő bekezdésben a C++ legyen félkövér. A bekezdés legyen sorkizárva. Az utolsó bekezdés egy lista (Windows..., Linux ..., Mac ...). A lista számozatlan legyen.
Következő weblap egy gyik.html állományban készüljön. A böngésző címsorában szintén "CodeBlocks" szerepeljen. Az oldal tetején középre igazítva a "Gyakran ismételt kérdések" szerepeljen.
gyik.html
Gyakran ismételt kérdések
Tartalom
1. Milyen fordítót képes használni a CodeBlocks?
2. Használhatok saját Makefile-t a CodeBlocksban?
3. Hol találom a OpenGL, Ogre3D, SDL, QT, wxWidgets, stb. könyvtárakat.
o MS Visual C++ Free Toolkit 2003
o Borland's C++ Compiler 5.5
o DigitalMars Free Compiler.
o OpenWatcom
o Small Device C Compiler (SDCC).
További feladatok a gyik.html weblapon: Az első cím a "Gyakran ismételt kérdések" egyes fejezetcímmel legyen megadva. A következő cím "Tartalom" kettes fejezetcímmel legyen megadva. A következő bekezdés egy sorszámozott lista. Az ezt követő listák számozatlanok. Az első számozatlan listában A "GNU GCC ..." kezdetű sortól lefele egy szinttel beljebb kezdődjön.
A harmadik weblap a programhoz tartozó dokumentációkat tartalmazza. Az állomány neve legyen dok.html. A böngésző címsorában "CodeBlocks" szerepeljen. A oldal tetején egyes fejezetcímmel "Dokumentáció" felirat legyen. Ezt követően a következő fejezetek legyenek:
dokumentacio.html
Dokumentáció
Telepítés
Ubuntu
A fordító telepítése:
sudo apt-get install build-essential
Nyomkövető (Debuger) telepítése:
sudo apt-get install gdb
wxWidgets könyvtárak telepítése:
sudo apt-get install libwxgtk2.6-dev wx2.6-headers wx-common
További feladat a dokumentacio.html weblapon: A "Telepítés" szöveg legyen kettes fejezetcímmel megadva. A "sudo apt-get install build-essential", a "sudo apt-get isntall gdb" és a "sudo apt-get install libwxgtk2.6-dev wx2.6-headers wx-common" szövegek legyenek logikailag formázva, billentyűzetről bevihető szövegként.